Curso de Ingles Nivel Inicial

Martes de 18:30 a 20:30hs

Arancel: $400.- mensual

Objetivos

Valorar la adquisición de un idioma extranjero como herramienta esencial para su futuro.

Comprender información global y específica de mensajes orales y escritos.

Desarrollar estrategias de producción escrita y oral.

Leer en forma comprensiva y autónoma textos escritos para obtener informaciones globales y específicas.

Practicar la lectura de textos con fines diversos, valorando su importancia como fuente de información y como medio de acceso a otras culturas y formas de vida.

Reconocer e interpretar las ideas expresadas por textos y artículos.

Aula – Taller. Presencial

Días y horarios

Martes de 18:30 a 20:30hs

Carga horaria

36 horas reloj.

Fecha de Inicio del Curso

02 de Mayo de 2018

Fecha de Finalización del Curso

Agosto de 2018

Arancel: $400.- mensual

Sede de Dictado

Facultad Regional Concepción del Uruguay – UTN.
Ing. Pereira 676, Concepción del Uruguay, Entre Ríos, Argentina.

Ver Ubicación de la Facultad en el Mapa.

Unidad 1: Welcome

Gramática: revision of verb TO BE,

Vocabulario: greetings,

Comunicación oral: Introduce people, give information for numbers, prices, etc, make simple requests, check-in at the hotel.

Comunicación escrita: Complete a hotel registration form.

Unidad 1: Lifestyle

Gramática: present simple I/you/we/they, present simple he/she/it, asking for information.

Vocabulario: daily routines, jobs, activities, the time, household routines, phrases to describe life at home.

Comunicación oral: talk about activities, talk about a group or a team, talk about routines, describe other people’s routines, learn to show you don’t understand, ask questions at a tourist information centre, talk about life at home, likes and dislikes.

Comunicación escrita: learn how to use linkers and, but/and/or, write an Internet posting to a penpal describing yourself.

Unidad 3: People

Gramática: frequency adverbs sometimes/usually/always/often/hardly ever/never, modifiers quite/not very/really/very, have/has got, making arrangements.

Vocabulario: personality, family photo, time expressions, special occasion activities, phrases to describe special occasions.

Comunicación oral: describe personality, talk about your family, make arrangements to meet friends and talk about special occasions.

Comunicación escrita: write about your family, using the genitive case, write an invitation.

Unidad 4: Food

Gramática: countable and uncountable nouns: a/an, some and any. How much, how many: quantifiers. Ordering in a restaurant.

Vocabulario: food and drinks. Containers. Restaurant words. Ingredients: phrases for writing a recipe.

Comunicación oral: talk about your eating and drinking habits. Talk about diets and lifestyle. Order a meal in a restaurant. Describe a special dish.

Comunicación escrita: write about a short recipe.

Sobre el Profesor

Joaquin Sartori